Αναπόσπαστο κομμάτι του προσωπικού ενός ΕΕΕΕΚ αποτελούν το Ειδικό Εκπαιδευτικό (ΕΕΠ) και το Ειδικό Βοηθητικό προσωπικό (ΕΒΠ).
Οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντά τους, καθορίζονται από την αντίστοιχη νομοθεσία και τον κανονισμό λειτουργίας των σχολείων Ειδικής Αγωγής. Συγκεκριμένα, με το ΦΕΚ 449/3-4-2007, «το ΕΕΠ μετέχει ισότιμα στις δραστηριότητες και τις διαδικασίες του συλλόγου προσωπικού (?) Ασκούν τα καθήκοντά τους παράλληλα με το διδακτικό έργο των εκπαιδευτικών, σε ιδιαίτερο χώρο ή μέσα στην τάξη, όταν χρειάζεται, σε προγραμματισμένη συνεργασία με τους εκπ/κούς. Σε καμία, όμως, περίπτωση δεν τους υποκαθιστούν»
Οι βασικές αρμοδιότητες της κάθε ειδικότητας αναφέρονται ως εξής:
«Οι Ψυχολόγοι, αξιολογούν τους μαθητές του σχολείου, χρησιμοποιώντας επιστημονικές μεθόδους (?) αποσκοπώντας στο να διαμορφώσουν μια ολοκληρωμένη ψυχολογική εκτίμηση για την προσωπικότητα του μαθητή και τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές του ανάγκες.(?)παρέχουν ψυχολογική υποστήριξη στην οικογένεια του μαθητή σε ομαδική ή ατομική βάση (?)
Οι Κοινωνικοί Λειτουργοί αποτελούν το συνδετικό κρίκο του σχολείου, της οικογένειας και των άλλων κοινωνικών φορέων και υπηρεσιών που ασχολούνται με το παιδί, την οικογένεια και τις ιδιαίτερες ανάγκες που αντιμετωπίζουν (?)
Οι Φυσιοθεραπευτές αξιολογούν τις κινητικές και λειτουργικές ικανότητες των μαθητών, προσδιορίζουν τις ανάγκες τους και καθορίζουν τους θεραπευτικούς στόχους. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιούν ειδικές μεθόδους και μέσα (?)
Οι Εργοθεραπευτές αξιολογούν τις αναπτυξιακές, λειτουργικές και αισθητικοκινητικές δεξιότητες των μαθητών, με ειδικές δοκιμασίες και τεχνικές. Προσδιορίζουν τις ανάγκες των μαθητών και καθορίζουν τους στόχους αποκατάστασης των διαφόρων δεξιοτήτων μέσω σκόπιμων δραστηριοτήτων(?)
Οι Λογοθεραπευτές αναλαμβάνουν την περιοδική αξιολόγηση των μαθητών που παρουσιάζουν προβλήματα επικοινωνίας λόγου, ομιλίας, φωνής. Σχεδιάζουν και υλοποιούν προγράμματα αποκατάστασης. (?)
Οι Σχολικοί Νοσηλευτές ευαισθητοποιούν τους μαθητές σε κανόνες υγιεινής και προφύλαξης από κινδύνους. Έχουν ως κύριο έργο την αγωγή και την προαγωγή της υγείας (?) Παρέχουν τις πρώτες βοήθειες στα παιδιά και αντιμετωπίζουν αιφνίδιες αδιαθεσίες, ασθένειες ή ατυχήματα που προκύπτουν(?)
Το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό υποβοηθά τους μαθητές στις βασικές τους ανάγκες, όπως η χρήση τουαλέτας, ατομικής υγιεινής, καθαριότητας, αλλαγής ρούχων, σίτισης και γενικά στην αυτοεξυπηρέτησή τους (?)»