↑ Επιστροφή σε Εξειδικεύσεις

Χειροτεχνία

«Η Τέχνη είναι το υψηλότερο μέσο που βοηθά τους ανθρώπους να πλησιάσουν ο ένας τον άλλον. Τίποτε δεν μας ενώνει καλύτερα από μια κοινή καλλιτεχνική συγκίνηση.»

                                                                        Γιώργος Σεφέρης

Το εργαστήριο Χειροτεχνίας, έχει ως σκοπό, να ενεργοποιήσει την φαντασία και την δημιουργικότητα των μαθητών, να λειτουργήσει ως μέσο επικοινωνίας και συνεργασίας και να διευρύνει τις επαγγελματικές τους γνώσεις.

Το μάθημα των Καλλιτεχνικών βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν την αίσθηση της προσωπικής δημιουργίας και παράλληλα τα καθοδηγεί σε μια αισθητηριακή εξερεύνηση και κατανόηση του κόσμου.

Στόχος μας είναι οι μαθητές να γνωρίσουν και να χρησιμοποιήσουν διαφορετικά υλικά, μέσα και τεχνικές.

Συγκεκριμένα μαθαίνουν να σχεδιάζουν και να ζωγραφίζουν με απλές τεχνικές ζωγραφικής χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα υλικά, όπως: δαχτυλομπογιές, μαρκαδόρους, ξυλομπογιές, κάρβουνα και λαδοπαστέλ. Οι μαθητές με φυσική καθοδήγηση από τους εκπαιδευτικούς χρωματίζουν επιφάνειες ή συγκεκριμένα σχέδια και παροτρύνονται να παίξουν ελεύθερα με τα χρώματα. Μαθαίνουν να σχεδιάζουν αρχικά μιμούμενοι τον εκπαιδευτικό διάφορα είδη γραμμών (μονοκοντυλιές, ευθείες, καμπύλες, τεθλασμένες), απλά γεωμετρικά σχήματα, ανθρώπινες μορφές, ζώα και φυτά και στην συνέχεια προσπαθούν μόνοι τους να δημιουργήσουν και να εκφραστούν.

Παράλληλα, δουλεύουν με την τεχνική (papier mache) όπου τα παιδιά μαθαίνουν να σκίζουν χαρτιά, να κόβουν με ψαλίδι, να απλώνουν κόλλα και να κολλάνε διάφορα είδη χαρτιών και υλικών, δημιουργώντας πρωτότυπες κατασκευές και κοσμήματα από ανακυκλώσιμα υλικά.

Το σχολείο διαθέτει και εξοπλισμό εργαστηρίου κεραμικής που αποτελείται από ηλεκτρικό φούρνο, επιτραπέζιους τροχούς και όλα τα εργαλεία επεξεργασίας, λείανσης, χάραξης, χρωματισμού και υαλώματος του πηλού. Τα παιδιά μαθαίνουν να πλάθουν ελέγχοντας τον τρόπο κίνησης των χεριών τους, να επεξεργάζονται και να μορφοποιούν τον πηλό και να κατασκευάζουν τα δικά τους κεραμικά, κατανοώντας παράλληλα τη χρησιμότητά τους.